Blog firmowy – 5 powodów, dla których trzeba go mieć

Blogi firmowe jeszcze kilka lat temu były przede wszystkim domeną dużych korporacji, od tego czasu wiele się jednak w blogosferze firmowej zmieniło. Teraz zarówno małe jak i duże firmy prowadzą blogi. Oczywiście nie jest to rozwiązanie idealne dla wszystkich, należy je raczej odradzać małym, lokalnie działającym przedsiębiorstwom, które klientów powinny poszukiwać raczej w swojej okolicy niż w przestrzeniach internetu, jednak zdecydowana większość firmy może odnieść wiele korzyści z dobrze prowadzonego bloga. Co to znaczy dobrze prowadzony blog? To blog taki jak – http://blog.brandbay.pl/dwanascie-groszy-i-wideo-prosze/. Jest kilka istotnych powodów, dla których warto rozważyć prowadzenie firmowego bloga, wśród najważniejszych należy wymienić:

  1. Kreowanie wizerunku firmy jako lidera branży – blog dzięki wpisom eksperckim, które będą traktowały o zjawiskach dotyczących branży może stać się elementem, który przekona klientów, partnerów biznesowych i konkurencję, że firma zna się na swojej branży, jej pracownicy posiadają specjalistyczną wiedzę, są poinformowanie o wszelkich nowinkach i śledzą trendy, a nawet je kreują – jest to zatem doskonały sposób na kreowanie wizerunku lidera branży.

  2. Budowanie trwałych relacji z klientami – (http://edytazajac.pl/2016/03/budowanie-relacji-z-klientem/) klienci nie będą wchodzić na stronę firmową, na której treść pozostaje względnie niezmienna, natomiast jeśli interesują ich produkty czy zagadnienia związane z daną branżą będą chętnie odwiedzali bloga i czytali wpisy. Dzięki temu zyskujemy grono klientów powracających do firmy, którzy będą pytać, komentować i aktywnie uczestniczyć w relacji zbudowanej za pośrednictwem bloga.

  3. Sprzedaż produktów – za pośrednictwem bloga można także sprzedawać produkty firmy, publikując obszerne wpisy o właściwościach danego przedmiotu czy usługi oraz przekierowując na strony z ofertą lub umożliwiając bezpośredni zakup z poziomu bloga, można uczynić z niego kanał sprzedażowy.

  4. Generowanie konwersji i ruchu na stronie – blogi najczęściej połączone są ze stronami firmy lub wręcz stanowią jedną z zakładek witryny, publikowanie aktualnych treści zwiększy liczbę osób odwiedzających stronę.

  5. Wsparcie pozycjonowania – linki prowadzące z bloga do firmowej strony mogą stać się także wartościowe z punktu wiedzenia osiągania wysokich pozycji strony firmowej. Zwłaszcza jeśli treści bloga będą wartościowe i wzbudzą zainteresowanie odbiorców. Taka forma wsparcia SEO może być szczególnie pomocna np. w pozycjonowaniu instytucji kultury, gdzie marketing prowadzony jest inaczej niż w przypadku tradycyjnych produktów.