Myśląc o tym, jaka może być najlepsza reklama biznesu o charakterze lokalnym, często przychodzi nam do głowy kampania z rozdawaniem ulotek czy z plakatami rozwieszanymi gdzieś w przestrzeni miejskiej. Tymczasem, istnieje jeszcze jedna możliwość, która charakteryzuje się bardzo dużą skutecznością- pozycjonowanie stron na konkretnym, zdefiniowanym obszarze. Może to być obszar danego miasta, powiatu lub województwa. Wobec tego, jak promować firmę w taki sposób i dla kogo taka reklama będzie najbardziej odpowiednia? Na pewno warto w pierwszej kolejności zauważyć, że efekty takiej kampanii można znacznie łatwiej mierzyć i monitorować. Bardzo szybko przekonamy się więc o tym, czy taka reklama dobrze sprawdza się w naszym przypadku. Z pewnością nie będzie to więc budżet wyrzucony w błoto.
Jaka firma może skorzystać z tej reklamy?
Kampania tego rodzaju będzie odpowiednia dla mniejszych oraz średnich przedsiębiorstw, które świadczą swoje usługi na jakimś konkretnym terenie i automatycznie nie będą w stanie obsługiwać klientów z całej Polski. Tym samy reklama ogólnopolska jest właściwie bezsensowna, a co za tym idzie- kompletnie nietrafiona. Biznes lokalny tego rodzaju to na przykład gabinet kosmetyczny, fryzjerski, usługi prawnicze czy nawet usługi ekipy budowlanej. Bardzo często takie biznesy posiadają swoją stacjonarną siedzibę gdzieś w mieście, ale pomimo dobrej lokalizacji- nie wszyscy mieszkańcy wiedzą o tym, że taka firma świadczy swoje usługi w tym miejscu. Reklama ta tym bardziej sprawdzi się w momencie, kiedy lokal znajduje się w bardziej oddalonej od centrum lokalizacji, gdzie mamy do czynienia z niewielkim ruchem przypadkowych przechodniów, którzy po prostu mogliby z czystego przypadku wejść do środka i skorzystać z oferowanych tutaj usług.
Ogromne zalety pozycjonowania strony
Pozycjonowanie stron ma na celu podniesienie pozycji strony na liście wyników wyszukiwania na zdefiniowane słowa kluczowe, na danym obszarze. Te słowa kluczowe trzeba we właściwy sposób dobrać tak, aby były często wpisywane przez użytkowników do wyszukiwarki. W jaki sposób działa to w praktyce? Osoba szukająca dobrego gabinetu kosmetycznego otwiera laptopa, wchodzi do wyszukiwarki i wpisuje dane zapytanie. Jeśli reklamowana strona wyświetli się jej wysoko na liście wyników wyszukiwania- użytkownik zapozna się z jej zawartością, a być może nawet umówi się na wizytę. Badania pokazują, że użytkownicy zazwyczaj przeglądają głównie pierwszych dziesięć wyników wyszukiwania, a więc ograniczają się do pierwszej strony. A zdecydowanie najczęściej klikają w odnośniki do stron, które znajdują w pierwszej trójce wyników wyszukiwania. Jak więc łatwo sobie wyobrazić, taka reklama ma bardzo wiele korzyści:
– Może napędzić sprzedaż, gdyż im więcej osób będzie miało okazję zapoznać się ze stroną, tym większe prawdopodobieństwo, że zwiększy się nam sprzedaż.
– Taka reklama pozwala wybić się firmie ponad konkurencję i stać się liderem usług lokalnych. Pozycjonowanie lokalne pozwala na wyprzedzenie konkurencji i na skuteczną promocję firmy śród mieszkańców danego miasta.
– Pozycjonowanie pozwala na pozytywne kształtowanie wizerunku przedsiębiorstwa.
Potrzebujesz oferty pozycjonowania? Zobacz https://brandbay.pl/pozycjonowanie-stron-seo